15 Δεκεμβρίου 2021 03:13

2021: Η πιο weird χρονιά του κινηματογράφου

Εξαιτίας της πανδημίας, το 2021 θα μείνει στην ιστορία ως μια από τις πιο περίεργες χρονιές στην ιστορία του κινηματογράφου, με υβριδικές κυκλοφορίες, άδεια σινεμά και ένα ασταθές και φθίνον box office παγκοσμίως.

της: Maria Andrikaki

 

Εξαιτίας της πανδημίας, το 2021 θα μείνει στην ιστορία ως μια από τις πιο περίεργες χρονιές στην ιστορία του κινηματογράφου, με υβριδικές κυκλοφορίες, άδεια σινεμά και ένα ασταθές και φθίνον box office παγκοσμίως.

Η χρονιά ξεκίνησε με την κυκλοφορία του “Wonder Woman 1984”, από τη Warner Bros, ταυτόχρονα στους κινηματογράφους και στο HBO Max. Τρόπος κυκλοφορίας που επιλέχθηκε και για άλλες ταινίες, όπως το Suicide Squad και το Dune.

Ακόμα, όμως, κι όταν οι κινηματογράφοι άνοιξαν και πάλι, μετά την καραντίνα, η βιομηχανία δεν πήρε τα πάνω της, καθώς πολλοί θεατές αποφάσισαν να μείνουμε σπίτι. Ίσως επειδή με τις πλατφόρμες streaming υπάρχουν πλέον πολλές επιλογές ή επειδή δίσταζαν να επιστρέψουν στις αίθουσες, εξαιτίας του κορωνοϊού, εκτιμούν αμερικανικά μέσα.

Για να μιλήσουμε με αριθμούς, μια «φυσιολογική» χρονιά στις Η.Π.Α. καταγράφει περίπου 11 δισεκατομμύρια δολάρια στο box office. Το 2021, όμως, δεν θα «κλείσει» ούτε με τα μισά από αυτά.

Εκτός από τα έσοδα, άλλαξαν και οι προτιμήσεις του κοινού και η θεματολογία. Είδαμε, για παράδειγμα, πολλές ασπρόμαυρες ταινίες, όπως το “Belfast”, το “Passing”, μέρη του “French Dispatch”… Το μεγαλύτερο trend, όμως, είναι οι ταινίες που πραγματεύονται τη διαφορετικότητα. Ταινίες που συμπεριλαμβάνουν μειονότητες. To “In the Heights”, για παράδειγμα, αν και δεν πήγε τόσο καλά όσο αναμενόταν στις εισπράξεις, θεωρήθηκε από τους κριτικούς μια «μεγάλη στιγμή του πολιτισμού». Φέτος, έγινε remake του “West Side Story”, της απόλυτης ταινίας που αφορά στο diversity. Ακόμα και τα “Shang- Chi” και “Eternals” θα μπορούσαν να θεωρηθούν τέτοιου είδους ταινίες.

Μέχρι στιγμής, πάντως, στην κορυφή του box office των Ηνωμένων Πολιτειών είναι το “No Time to Die” και το “Spider-Man: No Way Home”, που κυκλοφόρησαν μόνο στους κινηματογράφους κι όχι σε κάποια πλατφόρμα. Στοιχείο που αποδεικνύει ότι, ακόμα κι έτσι, οι θεατές δεν μένουν για πολύ εκτός των κινηματογραφικών αιθουσών.